Strangers in a strange world
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Can you think straight in this strange world?
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Iglo op de bergtop

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Kirst

Kirst


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 18-09-11
Leeftijd : 26
Woonplaats : Thats mine

Character sheet
Partner:: X
Leeftijd:: 15
Huisdier:: Een kittentje

Iglo op de bergtop Empty
BerichtOnderwerp: Iglo op de bergtop   Iglo op de bergtop Emptyma okt 10, 2011 7:14 am

Na een eindloos stuk te hebben gelopen en het gevoel te hebben dat je tenen er bijna af vriezen en het gevoel te hebben dat je zo neer valt zie je voor je een prachtig landschap, een landschap en ergens verder op staat iets in de brand. Of verbeeld je je dat maar?

Ver lopen, dat is het. Wanneer je eindelijk een grote berg benadert met een prachtig maar wit land schap er om heen moet je ook nog eens omhoog. Het kan zelf dagen duren tot dat die gene eindelijk boven is, maar het is zeker niet voor niks geweest. Boven daar staat een grote en mooie iglo waar iedereen in welkom is, voor de iglo brand altijd een vuurtje

Ruls: Zijn er niet
Personen: tot 5
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy

Evy


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 18-09-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : Somewhere far away.

Character sheet
Partner:: -
Leeftijd:: 16
Huisdier:: Not yet.

Iglo op de bergtop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iglo op de bergtop   Iglo op de bergtop Emptyma okt 10, 2011 8:02 am

Evy zette haar voeten stevig in de sneeuw vast, zodat ze niet weg zou glijden. Ze was niet in een goede bui, na een koude, moeilijke dag, en ze was blij dat ze de iglo had kunnen vinden na een ijzige, en verblindende sneeuwstorm. En daar bovenop zag het ernaar uit dat er vanavond nog een sneeuwstorm aan zou komen. Haar blik was bijna koeler dan het ijs waar de iglo van gemaakt was, en hoewel dat niet in haar ogen te lezen was, was ze uitermate opgelucht toen ze het vuurtje zag branden. Ze wist niet wie het elke dag aanhield, een of andere kluizenaar zou het wel zijn, maar ze was hem of haar zeer dankbaar, en ze zette haar tas naast zich neer in een stukje weggesmolten sneeuw langs het vuurtje. Ze trok haar natte, vieze trui uit, en pakte uit haar rugzak een droge, warmere. Ze zette wat op zodat ze haar trui kon drogen en tegelijkertijd een paar appels warm kon maken, als ze toch wat warms te eten wilde. Ze was ontzettend blij dat ze deze iglo een paar maanden geleden had ontdekt, want sinds toen, als ze een lange reis had gemaakt en niet terug kon naar haar thuiskamp voor de nacht, overnachtte ze vaak hier, waar het vuur altijd aan was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Roxy

Roxy


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 25-09-11

Iglo op de bergtop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iglo op de bergtop   Iglo op de bergtop Emptydi okt 11, 2011 2:45 am

Roxy was opweg naar de Iglo. Mensen praatte daar eigenlijk nooit over, ookal wist iedereen wat het was. Ik was er nog nooit geweest, dus de toch erheen zou zwaar worden. Duidelijke paden waren er niet, om de kilometer stond een paaltje. Vaak helemaal ondergesneeuwd zodat je er gewoon langs liep zonder te beseffen dat je alweer een kilometer verder was.
Roxy liep over de sneeuw. Het kraakte en knerpte, want het was nog verse sneeuw. Ze liep nu al een halfe dag en ze werd er gek van. Geen levend wezen tegen gekomen. Roxy stopte met lopen en at wat keihard brood en drok wat ijskoud water. Dat had ze beter niet kunnen doen. Ze had het ijskoud in haar dikke bonte berenjas. Ze wreef in haar handen om het weer een beetje warm te krijgen. Hoelang kon het nog zijn? In 2 halfe of 1 hele dag en nacht kon ze bij De Iglo komen.
Ze zuchte en liep weer verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy

Evy


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 18-09-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : Somewhere far away.

Character sheet
Partner:: -
Leeftijd:: 16
Huisdier:: Not yet.

Iglo op de bergtop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iglo op de bergtop   Iglo op de bergtop Emptydi okt 11, 2011 6:41 am

Evy probeerde haar handen op te warmen, al lukte het niet. Zelfs niet toen haar haren bijna vlamvatte omdat ze te dicht bij het vuur kwam. De wind was zo ijskoud als hij langs haar gezicht streek, en in haar nek kroop dat ze automatisch begon te rillen, al klappertande ze niet. Dat deed ze nooit, het maakte teveel geluid, en je verspilde er alleen maar energie mee. Ze rolde haar slaapzak uit, trok haar trui en broek uit, zodat ze zo weinig mogelijk zou dragen, en kroop toen in haar slaapzak weg. Ze maakte zich zo klein mogelijk, rolde zich helemaal op en probeerde te slapen, al lukte het niet echt helemaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Roxy

Roxy


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 25-09-11

Iglo op de bergtop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iglo op de bergtop   Iglo op de bergtop Emptyvr okt 21, 2011 9:23 am

Ik stapte door de sneeuw. Stap na stap werden mijn voeten kouder en natter. Ik had akweer 3 paaltjes gepaseeerd. De elandbonte tas op mijn rug begon zeer te doen aan mijn schouders, die ook al bijna gevoelloos waren. Ik zuchte. Mijn adem werd een wolkje wat in de lucht bleef hangen.
De boog en pijlen koker hing over mijn andere schouder. Die deed geen zeer. De boog was ik mee opgegegroei, mee geboren. Hij was eikenhout, niet heel buigzaam, maar heel goed. Hiermee kon ik bijna alles raken. Ik glimlachte in mezelf, ik werkte dat het moeilijk ging. Mijn mond was ook half bevroren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Iglo op de bergtop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iglo op de bergtop   Iglo op de bergtop Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Iglo op de bergtop
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Strangers in a strange world :: Het RPG :: Het Westen-
Ga naar: